אקדמיה ותיכון

תואר ראשון
במדעי המחשב

בעבר השיטה המקובלת הייתה שתלמיד המגלה כישורים מיוחדים יוצא ממערכת החינוך הנורמטיבית ללמידת קורסים ייחודיים ואקדמאים באופן עצמאי ובכך מביא לידי ביטוי את יכולותיו.
בתשתית תפיסת העולם של 'תורה ומדע', שתלמידיה מחוננים ומצטיינים, עומדת ההנחה, שיש יתרון גדול, לקיומה של מסגרת לימודית, שכל באי שעריה לומדים את התכנית במלואה, ואינה רק נחלתם של בודדים.
מבנה זה מאפשר יצירת אווירה כללית תומכת והתייחסות מערכתית רב שכבתית, המגויסת כולה לקידום התלמידים ולמימוש החזון תוך התחשבות מלאה בצורכיהם השונים. נוכחות הישיבה התיכונית בתוך קמפוס המרכז האקדמי לב נותנת רוח גבית משמעותית למפעל כולו ונותן ערך מוסף איכותני לתכנית האקדמית.
המסלול העיקרי הנלמד בישיבה הוא לימודי תואר ראשון .B.Sc במדעי המחשב, מטעם המרכז האקדמי לב. הלימודים מתפרסים על פני חמש שנות לימוד, החל מכתה ט' ועד כתה י"ג.
במהלך כתות ט'-י"א, נלמדים קורסים המקבילים לשנה אקדמית ראשונה, באופן מדורג. בכתה י"ב נלמדים קורסים המקבילים לשנה אקדמית שניה, ובכתה י"ג, לשנה אקדמית שלישית.
קיימת אפשרות ללימודי המשך, במהלך שנת לימודים נוספת, לקבלת תואר מהנדס במדעי המחשב. תלמידים אלה הופכים להיות במעמד של תלמידי "עתודה אקדמאית", ומחוייבים לשרת בצבא מיד עם סיום לימודיהם

תעודת טכנאים
מכללה טכנולוגית

מתוך ראיית צרכי העתיד במדינה ובצבא, וההכרה כי לא די בידע מופשט אלא תרגום הידע התיאורטי לכלים מעשיים, לומדים התלמידים במהלך לימודי התיכון, לימודים טכנולוגיים במסגרת תכנית טכנאי אלקטרוניקה.
השילוב של לימודים אקדמאים באוריינטציה מעשית-טכנולוגית, בונה את מהנדסי העתיד ופותחת צוהר משמעותי לשערי ההיי-טק.
היחידות המיוחדות בצה"ל בפרט והתעשייה בכלל מקבלות בברכה את בוגרינו המשמשים בתפקידי מפתח בעמדות בכירות ומביאים לידי ביטוי את הכישורים הייחודיים שהם רוכשים במהלך לימודיהם בישיבה התיכונית מתוך תורה ויראת שמים.

טקס קבלת תעודות
B.Sc במדעי המחשב

בשנים האחרונות סיימו מעל 300 בוגרים של תורה ומדע תואר B.Sc במדעי המחשב. אחוז תלמידי הישיבה התיכונית המסיימים מהישיבה התיכונית בהצטיינות והצטיינות יתרה, מכלל בוגרי המכון האקדמי לב אינו עומד ביחס למספרם מכלל תלמידי המרכז האקדמי. העוצמות עליהם מתחנך הנער בישיבה התיכונית, מדרבנות אותו להשקיע ברצינות בכל דבר בו הוא עוסק, מה שמהווה את הרוח החיה מאחורי ההצלחה של התלמידים והמוטיבציה שלהם להגיע רחוק.

חטיבת ביניים

תוכניות לימודים

בחטיבת הביניים פועלות תכניות רבות ומגוונות בקודש ובחול מתוך השקפת עולם של תורה ומדע. בתורה, התלמידים לומדים במסגרת תכנית 'מעלין בקודש' נושאים אותם ליבם חפץ ללמוד לפי רמות העמקה שונות בעיון, הלכה ואמונה.
במדע, התלמידים לומדים תכנות מחשבים בשפת Python, נפגשים עם ידע יסודי באלקטרוניקה ורובוטיקה דרך עיסוק במיקרו בקר מסוג Arduino UNO ובניית רובוט.
את תכנית הלימודים בפיזיקה תכננו כך שהדגש ניתן על תהליך חקר מדעי בלימוד תכני פרקי הבחירה של הבגרות. תוך כדי תהליכי חקר מגלים התלמידים קשרים בין גדלים וחוקים פיזיקליים. התלמידים רוכשים מיומנויות חקר הכוללות דרכי חשיבה וניתוח של תופעות מדעיות בכלל ופיזיקליות בפרט. במתמטיקה מתקיימת תכנית האצה והעשרה אשר מכינה את התלמידים לידע והעומק המתאימים ללמידה האקדמית בתיכון.
בחטיבה לומדים חשיבה יזמית, כלכלה ויזמות עסקית, תכנית פרויקטים ייחודית וסדנת כתיבה.
אנו גאים מאוד בלהקה החטיבתית 'תו"מ הלב'!

חדשנות בלמידה – מרכזי לומד עצמאי

הישיבה התיכונית תורה ומדע מכינה את תלמידיה לעמידה בדרישות האקדמאיות של תואר ראשון במדעי המחשב.
חשיפת התלמיד לדרישות עולם התעסוקה של המאה ה-21 ולמיומנויות הנדרשות בעולם תעסוקתי מודרני, באמצעות יישום פדגוגיה מיטבית בסביבה המבוססת טכנולוגיות מידע ותקשורת היא אבן יסוד.
אנו מאמינים בתהליך למידה אקטיבי בו הלומד מעבד ומפרש פעיל של התוכן הנקלט, מחפש בו את התופעות העיקריות ונותן להן משמעות.
בתהליך למידה זה הלומד הוא במרכז, ויחסי הגומלין עם הסביבה משמעותיים.
בתהליך ההוראה מושם דגש על טיפוח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, חיפוש, ניהול מידע ועיבודו תוך הגברת המודעות המטה-קוגניטיבית.
לכן בחטיבה אנו לומדים במסגרת למידה מבוססת פרויקטים (PBL) כאשר התלמיד במהלך השנה כולה חוקר נושא המעניין אותו ומייצר תוצר איכותי, עבודת גמר וקאפה איכותית.
בנוסף, במרכז הלומד העצמאי, המורים יחד עם התלמידים עוברים תהליך משמעותי של פיתוח מיומנויות למידה במסגרת פרויקט "כלים שלובים" בו המסע המשותף של המורה כמחנך אישי של קבוצה יחד עם התלמידים מפתחים יחדיו מיומנויות אוטודידקטיות.

מה קורה בחטיבה
תשפ”ה

סיכום אירועים אחרונים

לאחר חופשת הפסח, חזרנו ללמידה כמעט כמו פתיחת שנה חדשה עם עוצמת אורות החגים.
פתחנו את השנה בלמידה קלאסית יחד עם פיתוח מרכז לומד עצמאי, יצאנו לפעילויות רבות, גיבושון, סיור סליחות, סמינריון בדרכי אבות,
קליפ חדש שהתלמידים ביצעו והפיקו ופנינו לעשיה חינוכית בריאה ומוצלחת!