אודות
ישיבת
תורה ומדע
הישיבה התיכונית תורה ומדע פועלת בתוך הקמפוס של המרכז האקדמי לב בירושלים.
הישיבה היא ישיבה תיכונית לתלמידים מחוננים ומצטיינים מכל רחבי הארץ.
היא כוללת חטיבת ביניים (ז-ח) לתלמידי ירושלים וסביבותיה, וחטיבה עליונה עם פנימיה בה לומדים מכיתה ט' עד י"ג.
תלמידי ישיבת תורה ומדע לומדים במסגרת תוכנית ללימודי תואר ראשון .B.Sc במדעי המחשב של המרכז האקדמי לב, בנוסף לתעודת בגרות עיונית וטכנולוגית.
בישיבת תורה ומדע שואפים בראש וראשונה לחנך אנשים יראי שמיים וגדולים בתורה ומידות התורמים לחברה בישראל במגוון תחומים בתורה, במדע ובטכנולוגיה.
העבודה החינוכית נעשית מתוך תפיסה שהתורה והמדע משלימים זה את זה באופן שתלמיד הממצה את יכולותיו בשני התחומים יגיע רחוק יותר וגבוה יותר.
מושם דגש על חינוך למידות טובות ולערבות הדדית בצד דרישה למצוינות רב תחומית ולניצול מקסימאלי של כישרונות התלמיד.
בזכות היותה של הישיבה התיכונית מוסד פנימייתי, מגיעים אליה תלמידים מכלל רחבי האוכלוסייה והארץ.
משנת תשפ"ג קיימת גם אופציה ללימודים הכוללים חצי פנימייה, שני לילות.
מדבריהם של
מנהלי הישיבה

עו"ד שלום וסרטייל
יו"ר הועד המנהל

הרב רפאל בובליל
ראש הישיבה
"כחיצים ביד גיבור כן בני הנעורים" (תהילים קכז, ד)
דוד המלך, ברוח קודשו, מאפיין את בני הנעורים באמצעות החץ והגבורה. החץ מבטא את המהירות, הזריזות, החדות ולעיתים אף הפזיזות והגבורה את העצמה והיכולת. שני האלמנטים הללו עשויים לסתור אחד את השני או לחלופין להשלימם.
יעקב אבינו מוכיח את ראובן על פזיזותו – "פחז כמים אל תותר" מה שהביא לאיבוד הבכורה, למרות הגבורה הרבה. לעומת זאת אברהם אבינו מצרף לגבורת העקידה את ההשכמה לדבר מצווהו 'חבש את חמורו' – בעצמו.
הפזיזות והגבורה כמו האש, חרב פיפיות, האש יכולה לחמם ולבשל,

הרב בן ציון אלול
מנהל שש שנתי
הבוגרים
שלנו

הרב יהושוע אסולין
כולל – ארץ חמדה

ישראל ויינברגר
ד"ר במדעי האטמוספירה
כשסיימתי כתה י"ב רציתי ללמוד בישיבה גבוהה ואמרתי לאמא שלי "לא יודע מה יש לי לעשות עם התעודת בגרות הזו". אמא שלי כמו יעקב אבינו "שמרה את הדבר".
עברו השנים וזכיתי ללמוד כמעט 8 שנים בהתחלה בהר המור ואחר כך בישיבה הגבוהה בתל אביב. ואז החלטתי ללמוד פיסיקה.
מאז רכשתי תואר ראשון בפיסיקה באוניברסיטה החדשה באריאל, תואר שני בפיסיקה באוניברסיטה העתיקה בירושלים, והיום אני עושה דוקטורט במדעי האטמוספירה שגם זה סוג של פיסיקה. בנוסף עברתי את הכביש ממכון לב לעזריאלי ואני מלמד היום במכינה הקדם אקדמית שם.
בתורה ומדע למדתי ממחנכיי אהבת תורה ומסירות לתורה ומצוות וב"ה גם היום אני זוכה לקבוע עיתים לתורה.
ישראל וינברגר בוגר מחזור ב'
נשוי לאביטל ואב לאורי אלקנה נעם יאיר ושירה.
ד"ר משה סטבסקי
רופא צבאי
נשוי +4, רופא
הישיבה תורה ומדע זכורה לי כמקום עם אווירה חברית טובה מאוד וקשר מיוחד עם הרמים, עד היום אני עוד נפגש לא מעט עם חברים מהישיבה, וזוכה גם לטלפונים איחולי מזל טוב ליום הולדת ויום נישואין מהרב צפניה קלרמן אחראי הבוגרים שמצליח לשמור על קשר עם למעלה מ15 מחזורים, להגיע לחתונות ותמיד לדעת מה קורה עם כל אחד.
אחד הזיכרונות החזקים שלי מהישיבה התיכונית הוא של המורה למתמטיקה, שלמה הדד, נכנס לכיתה להעביר שיעור, ובזמן שיש עוד רעש בכיתה פותח גמרא ולומד, מחכה עד שיהיה שקט בכיתה. מנצל את הזמן.
"ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל", מהו בא בימים? שכל ימיו באו איתו. ניצל את כל ימיו.
מספרים על איש אחד שהגיע לבית קברות של עיר אחת, והשתומם למראה עיניו, על קבר אחד ראה "פה נקבר פלוני בן 36 שנים, 3 חודשים ו3 ימים", בקבר הבא "פה נקבר אלמוני בן 42 שנה, חודש, יום ושלוש שעות" וכן הלאה. כאשר פנה לבני העיר לפשר הדבר, מדוע מתים אצלם בטרם עת? ומהו מנהגם המשונה להזכיר על הקברות חודשים, ימים ואף שעות? נענה כי אצלם בעיר בכל יום האדם בוחן כמה מהיום ניצל ורושם וכאשר נפטר סוכמים.
עוד זכורני מהישיבה את ניצול הזמן המיוחד של הרב ישי קרמר, תמיד היה מחזיק בכיס או ביד משניות, חומש ולומד ממנו. אין ספק שערך ניצול הזמן היה ערך חשוב מאוד בישיבה עד שבשנים הראשונות להקמתה היה במערכת שיעור בשם 'כלכלת זמנים', בתרגום חופשי זה שיעור חופשי שבו הישיבה נותנת לתלמיד את הבחירה לכלכל את זמנו כפי ראות עיניו.
במהלך לימודי הרפואה נבחנתי גם במספר בחינות להסמכה לרבנות, עוד דבר שניתן שלמדתי מהישיבה התיכונית – מיצוי היכולות, לא להגיד אי אפשר גם כשהדבר נראה כמעט בלתי אפשרי. בתורה ומדע לומדים לבצע משימות גם בזמן שנראה לא סביר ולעמוד בהם בכבוד.
אני רוצה לאחל לרבני ולמורי ולתלמידי הישיבה בעבר ובהווה הרבה הצלחה בכל אשר תפנו.
בציפייה לגאולה שלמה ולבניין בית המקדש במהרה בימינו
